| 0 التعليقات ]




الحلقة (24)

بعد اغلق المكالمه مابين هبه وهشام اتصلت هبه بسماح وطلبت منها تروحلها عشان تتكلم معاها 

سماح : فى ايه يابنتى قلقتينى اوى 
هبه : اصل هشام اتصل بيا 
سماح : بجد ليه عايز يرجعلك ولا ايه
هبه : لا ياحبيبتى دا بيسال عنك 
سماح : نعم بيسال عنى انا 
هبه : اه والله انتى مش مصدقه ليه 
سماح : ويسال عنى ليه بقا 
هبه : شكله كدا معجب بيكى ياسمسمه
سماح : هشام مش بيعجب هشام يتسلى على راى مى 
هبه : لا هشام شكله اتغير من كلامه حسيت بكدا 
سماح : هبه انا ولا بتاعت رومانسيه ولا ارتباط ولا الكلام دا اللى بيحبنى وعايزنى مش هيجى يكلمنى انا لا هيجى يكلم بابا ويطلبنى مش كلام وخلاص
هبه : وانا مش هخليه يرتبط بيكى وعيش الدور عليكى لو فعلا عايزاك يبقا يطلبك من اهلك بس انا احساسى بيقول اننا هنفرح بيكى قريب يمكن يتغير على ايدك انتى ياسمسمه 
سماح : انتى مقدرتيش تغيره انا هغيره بتهزرى
هبه : يابنتى انا شخصيتى مش قويه زايك انتى تقدرى تساعديه وتهديه عن اللى بيعمله 
سماح : سبيها على ربنا واللى عايزه هيكون 
هبه : ونعمه بالله 
سماح : ايه اخبارك مع ماجد 
هبه : بصى هو طيب ومحترم اوى بس دمه تقيل ولا بيضحك ولا بيهزر ولا اى حاجه ولو فكرت اهزر معاه بيزعل بس هو كويس معايا وانا بحاول اتعود عليه 
سماح : بصراحه هشام قالى يوم قريت الفاتحه انه كان هيفرحلك لو كان احمد مش ماجد
هبه : صحيح هو احمد مش بيكلمك 
سماح : لا خالص وكمان انا غيرت رقمى من غير ما اديله الرقم الجديد ولا انتى بيكلمك 
هبه : لا خالص من ساعه ماعرف انى اتخطبت 
سماح : تلاقيه زعلان عشان اتخطبتى طب وانتى متصلتيش بيه 
هبه : مكسوفه اقول لماجد هتصل باحمد اطمن عليه انتى عارفه انا مخطوبه ومينفعش انى اكلم شخص تانى غير ماجد ولو كلمته يبقا لازم ماجد يعرف 
سماح : طب انا هتصل بيه 

واتصلت سماح باحمد اكتر من 3 مرات وفرابع مره راح رد 

احمد : السلام عليكم 
سماح : وعليكم السلام 
احمد : مين معايا 
سماح : انا سماح يا احمد 
احمد : ازيك ياسماح عامله ايه 
سماح : الحمدالله بخير وانت عامل ايه
احمد : الحمدالله بخير تمام رقم مين دا
سماح : دا رقمى انا الجديد 
احمد : اه طيب هسجله عندى ايه اخبارك تمام
سماح : الحمدالله مش بتسال ليه ولا عليا ولا على هبه
احمد : لا عادى بس مشغول شويه لان جايلى بعثه وبشوف ايه نظامها وبخلص حاجات فالشغل 
سماح : بجد هتسافر وتسبنا 
احمد : انتوا خلاص بقيتوا كويسين فالدراسه 
سماح : بجد زعلتنى اوى بس مادام دا هيريحك يبقا ربنا يوفقك 
احمد : ربنا يخليكى ياسماح , هبه عامله ايه
سماح : بخير الحمدالله 
احمد : ابقى سلميلى عليها بقا
سماح : الله يسلمك حاضر , سلام يا احمد
احمد : سلام ياسماح 

بعد غلق المكالمه 

سماح : احمد صوته متغير اوى صوته حزين ياهبه 
هبه : بجد ليه 
سماح : شكله زعلان عشان انتى اتخطبتى لدرجه انه هيسافر 
هبه : ايه هيسافر انتى بتتكلمى بجد
سماح : اه والله جايله بعثه بره 
هبه : ياربى 
سماح : طب انتى زعلانه ليه دلوقتى ما هو بقاله سنه جنبك وانتى ماحستيش بيه ولما حسيتى معملتيش حاجه اتسرعتى وروحتى اتخطبتى عايزه ايه تانى 
هبه : احمد غالى عليا جدا مينفعش ادخله حياتى عشان ينسينى هشام فاهمنى مقدرش اظلمه معايا 
سماح : اهو هيبعد خالص ياهبه هترتاحى كدا دا اسبوعين متصلش انتى قلقتى وسالتى عنه امال لما يسافر ولا لما انتى تتجوزى هو هيعمل ايه كويس انه هيبعد لانه كداغ هيتعذب اكتر ياهبه بلاش تكونى انانيه عايزه واتخطبتى لغيره 
هبه : بجد مش عارفه اعمل ايه 
سماح : سبيها على ربنا 
هبه : ونعمه بالله

ومشيت سماح من عند هبه وفضلت هبه تفكر فكلام سماح انها ازاى عايزها احمد واتخطبت لغيره وفنفس الوقت زعلانه لانه هيسافر ويسيبها 

بعد يومين من اتصال سماح لاحمد قررت هبه تقول لماجد انها هتقابل احمد ومنه هيا وسماح زاى زمان 

وفعلا قالت لماجد وهو وافق لانه سمع عن احمد من والد هبه 
وبعدها قررت ان تانى يوم هتروح هبه وسماح الكليه يشوفوا احمد ويتكلموا معاه 

وفنفس اليوم سماح تستنا هبه تحت عند باب العماره وفجاه هشام جاى يزور عمه ويشوف سماح تحت 

هشام : بتعملى ايه هنا
سماح : خضتنى ياهشام 
هشام : سلمتك من الخضه ههههههههه بتعملى ايه هنا
سماح : مستنيا بنت عمك 
هشام : يبقا قدامك ساعه ونص بقا
سماح : تصدق عندك حق نفسى فمره تنزل قبلى 
هشام : استحاله تعملها ههههههههه عامله ايه
سماح : الحمدالله بخير وانت
هشام : انا بخير عشان شوافتك 
سماح : شكرا يلا شوف انت كنت جاى لمين
هشام : بصراحه انا جاى عند عمى حجه عشان اشواف اللى غيرت الرقم مخصوص عشان ماتصلش بيها
سماح : دى البت الشاطره دى 
هشام : ههههههههه انتى 
سماح : لا ونبى طب كويس انك عارف انى غيرت الرقم عشانك
هشام : بس اكيد هتدينى رقمك الجديد
سماح : وانت عايزه ليه 
هشام : عشان عايز اعرفك اكتر من كدا
سماح : وتعرفنى ليه
هشام : لانى معجب بيكى 
سماح : اه قولتلى بقا الاسطوانه المخرومه دى بص ياهشام من الاخر كدا انا اللى عايزنى يطلبنى من اهلى غير كدا يبقا ميستاهلش انى اقف واتكلم معاه ولو سمحت ياهشام ياريت تعرف انى مش هبه الطيبه اللى هتضحك عليها بكلمتين حلوين لا انا ماحدش يعرف يضحك عليا وياريت تشلنى من دماغك لانى مش زاى اللى تعرفهم 
اه ياريت تقول لهبه انى مستنياها بره على اول الشارع سلام

استغرب هشام من كلام سماح ليه وفنفس الوقت عجبه جدا كلام سماح وكبرت فنظره اكتر واكتر

وهبه نزلت وقابلت هشام عند الاسانسير 
هشام : كل دا تأخير سماح مش هتسيبك 
هبه : هيا فين 
هشام : ادتنى كلمتين ومشيت 
هبه : يبقا اكيد غلست عليها هشام هبه مش زاى اللى تعرفهم
هشام : عارف ياهبه وان شاء الله هثبتلك انى مش هشام بتاع زمان 
هبه : ياريت ياهشام ولو فعلا اتغيرت انا هقف جنبك 
هشام : ماشى يلا اجرى عشان ماتقفش فالشارع كل دا والشباب يعاكسوها 
هبه : ههههههههههههه ماشى سلام استنا لحد ما ارجع 
هشام : ماشى سلام خلى بالكم من بعض 
هبه : حاضر ربنا يستر 

وراحت هبه لسماح ولقيت سماح متنرفزه اوى وحكيت سماح لهبه اللى حصل وفضلوا يتكلموا فالطريق لحد ماوصلوا الكليه 

سماح : ياسلام بقا ندخل ومش نلاقى احمد
هبه : بعد الشر يارب نلاقيه بقا 
سماح : يارب

ياترى بقا هبه وسماح هيلاقوا احمد فالكليه ولا لا ؟؟

انتظرونا فالحلقه القادمه 


لمشاهدة الحلقات السابقة اضغط هنا 

( بقلم / Roaa )

0 التعليقات

إرسال تعليق

تابعنا على الفيس بوك