| 0 التعليقات ]





الحلقة (19)

بعد مافكرت هبه كتير قررت ان سماح هيا اللى تتصل بهشام

هبه : الو ايوه ياحبيبتى عامله ايه
سماح : انا بخير ياهبه وانتى 
هبه : انا تمام الحمدالله سماح ممكن خدمه 
سماح : انتى تؤمرينى ياقمرى
هبه : الامر لله وحده انا كنت عايزاكى تكلمى هشام وتقوليله انى كلمت اهلى وهما عارفين ان انا وهو هنتفق على اننا نسيب بعض عشان مش عارفين نتفاهم مع بعض
سماح : حاضر من عينيا معنى مضايقه اوى منه بس هتصل بيه 
هبه : معلش ياسماح هتعبك معايا
سماح : تعبك راحه ياحبيبتى هتصل بيه كمان ساعتين عشان بعمل حاجات لماما
هبه : تماام لما تخلصى معاه كلمينى
سماح : ان شاء الله ياقمرى سلام
هبه : سلام 

وبعد مرور الساعتين اتصلت سماح بهشام

هشام : الو ازيك ياسماح عامله ايه
سماح : انا بخير وانت 
هشام : اهو الحمدالله على كل حال 
سماح : انا هدخل فالموضوع على طول 
هشام : اتفضلى
سماح : هبه اتكلمت مع عمك وقالتله ان هيا مش عايزه تكمل معاك ولما سالوها السبب قالت عشان مش عارفين تتفاهموا مع بعض وعمك صمم ان هبه تتصل بيك وتتفق معاك على انكم هتسيبوا بعض 
هشام : وهيا متصلتش بيا ياسماح
سماح : امال انا بكلمك ليه ماهو عشان هيا مش هتكلمك طلبت منى اكلمك انا 
هشام : ياسماح انا مش موافق اننا نسيب بعض انا سيبها اسبوع عشان تهدى بس 
سماح : تهدى ايه هو انت اللى عملته شويه تكدب وتخون مره واحده امال مكنتش ابن عمها كنت عملت فيها ايه بالله عليك خلينى ساكته احسن 
هشام : ما انتى صاحبتها ولازم تقولى كدا ماشى ياسماح اللى هيا عايزه تعمله 
سماح : اكيد طبعا انت تحمد ربنا انها مقالتش لعمك لانك عارف عمك هيعمل ايه لو عرف حاجه زاى دى
هشام : متشكرين اوى ليها , سلام ياسماح
سماح : العفو سلام 

وبعد غلق سماح المكالمه اتصلت بهبه وقالتلها وبعدها بيوم هبه قالت لوالدها ان هيا كلمت هشام واتفقوا خلاص

وبعد مرور ايام والامتحانات بدات هبه بتحاول تنسى اللى حصل بتضيع وقتها فالمذاكره ولما بتسمع اسم هشام بتحس انها لسه بتشتاقله مع انه جراحها بس صعب الانسان ينسى شخص بيحبه

واحمد كل يوم حبه لهبه بيزيد اكتر وفنفس الوقت خايف يقرب لها تتتعلق بيه عشان تنسى هشام وبس

وهشام سافر القاهره يتابع فرع المصنع اللى هناك وعايش حياته عادى ولا كان فى حاجه 

والامتحانات خلصت وطبعا هبه وسماح مش بيشوفوا احمد

وقبل النتيجه ب 4 ايام جاه والد هبه عشان يتكلم معاها فموضوع

والد هبه : ايه ياحبيبتى عامله ايه
هبه : انا بخير يابابا انت عامل ايه
والد هبه : انا بخير عايزاك فموضوع
هبه : خير يا بابا
والد هبه : فى عريس متقدملك ويبقا ابن صاحب ليا اعرفه من زمان اوى
هبه : عريس ودا بيشتغل ايه احكيلى عنه 
والد هبه : دا مهندس وعنده 26 سنه وماديا زاينا كدا امور ومحترم جدا وعاقل 
هبه : بص يابابا انا لسه خارجه من موضوع واخاف اوافق على دا اظلمه معايا 
والد هبه : بالعكس انتى لو وافقتى هترتاحى وهتنسى هشام 
هبه : بص يابابا انا هسبلك الاختيار انا اخترت قبل كدا وفالاخر طلع اختيارى غلط
والد هبه : بصى ياحبيبتى هو هيجى يوم الجمعه عشان يشوافك ولو حصل نصيب كان بيها محصلش نصيب يبقا نحمد ربنا صح ياهبه
هبه : صح يابابا انا لو ليا نصيب فحد هاخده 
والد هبه : برافوا عليكى وياريت بقا تفكيها بقا وتغيرى من حالتك دى
هبه : حاضر يابابا انا هخرج بكره مع سماح هنروح البحر ماشى
والد هبه : ماشى ياحبيبتى تصبحى على خير
هبه : وانت من اهله يابابا 

وبعد اربع ايام النتيجه طلعت وهبه وسماح جابوا امتياز والكل فرح اوى ليهم واولهم احمد وقرر انه يجيب هديه لهبه وسماح عشان نجحوا 
ياترى بقا هيجيب ايه لسماح وايه لهبه؟؟؟ 
انتظرونا فالحلقه القادمه 

لمشاهدة الحلقات السابقة اضغط هنا 

( بقلم / Roaa )

0 التعليقات

إرسال تعليق

تابعنا على الفيس بوك