| 0 التعليقات ]




الحلقة (22)

فجأة رن تليفون سماح وهيا بتتكلم مع هبه واتارى هشام اللى بيتصل بيها 

هشام : الو ازيك ياسماح عامله ايه
سماح : انا بخير الحمدالله وانت 
هشام : انا بخير انتى فاضيه اتكلم معاكى شويه 
سماح : اه انا فاضيه اتكلم ياهشام 
هشام : هيا صحيح هبه هتتخطب 
سماح : اه صحيح كمان اسبوعين 
هشام : وهيا خلاص نستنى 
سماح : لا بس بطلت تفكر فيك ياهشام 
هشام : انا بحبها وعايز ارجعلها ياسماح 
سماح : معتقدش انك فعلا بتحبها لانك لو بتحبها مش هتجرحها ابدا
هشام : انا عارف انى غلطت بس صدقينى انا ندمان اوى 
سماح : الندم مش هيفيدك بحاجه انت بغباء تضيعت هبه من ايديك 
هشام : بس انا غلطت مره واحده بس يعنى ممكن تسامحنى وصدقينى مش هعمل كدا تانى
سماح : وانت لسه فاكر دلوقتى تتطلب السماح كنت فين الفتره اللى فاتت ولا عشان خلاص حسيت انها هتتخطب وهتروح لغيرك 
هشام : انا استنيت لحد ماتخلص الامتحانات عشان تكون هاديه 
سماح : هشام انا اكتر واحده عارفك كويس اوى وعارفه انك مش عايز تضيع هبه من ايدك عشان انت بتحب تمتلك كل حاجه وبس مش عشان انت ندمان وبتحبها معتقدش انك تعرف يعنى ايه حب ولو بجد تعرف يعنى ايه مش هتفكر تعمل كدا مع هبه 
هشام : انا بتصل بيكى عشان تساعدينى
سماح : انا ممكن اساعدك واقولك حاول تحب نفسك الاول يمكن تعرف تحب غيرك بجد وياريت لو حبيت تتصل يبقا عشان تتطمن عليا لكن متدخلنيش مابينك انت وهبه انا معنديش غير هبه ومقدرش اخسرها عشانك 
هشام : ماشى ياسماح شكرا واسفه انى ضايقتك سلام 
سماح : سلام 

اغلقت سماح المكالمه وحكيت لهبه اللى حصل بالتفصيل 

سماح : انتى لسه بتفكرى فى هشام يعنى لو رجع يتأسف وهو ندمان هترجى
هبه : لا مش بفكر عارفه دا عشانه خلانى اكدب على اهلى ومادام عملت كدا عشان شخص يبقا البعد عنه استفاده ليا صدقينى انا كدا مرتاحه اوى
سماح : بس انا زودتها معاه اوى بصراحه
هبه : انتى قولتيله اللى كان نفسى اقوله 
سماح : تصدقى انى بكلمه على الحب وانا اصلا مجربتهوش ولا اعرفه هههههههههههه
هبه : بكره تجربيه وتعرفيه وتندمى 
سماح : ماشى انا همشى بقا 
سماح : ماشى ياحبيبتى

مشيت سماح وهيا مضايقه من نفسها عشان ضايقت هشام بالكلام 

مر اكتر من 3 ايام واتصل احمد ب هبه عشان يطمن عليها 

احمد : ازيك ياهبه عامله ايه
هبه : انا بخير الحمدالله وانت يا احمد
احمد : انا بخير ياقمر 
هبه : شكرا يا احمد على الهديه 
احمد : شكر ايه بس المهم عجبتك 
هبه *اه بتلمح يعنى اه شوفت الاسم 
هبه : اه عجبتنى جداااااااا يسلم ذوقك 
احمد : ميرسى ياهبه عقبال التخرج 
هبه : يارب وانجح واشتغل بقا 
احمد : يارب , بتعملى ايه فالاجازه بقا 
هبه : قاعده مش بعمل حاجه
احمد : فى رحله هتطلع العين السخنه يوم الجمعه الجاي لا اللى وراه
هبه* اوبا دا يوم قريت الفاتحه طب دا هقوله ايه
هبه : لا صعب عندنا عزومه اليوم دا
احمد : ياخساره كان نفسى تجى معايا سورى قصدى معانا 
هبه : وانا والله طب ماينفعش يتغير اليوم
احمد : لا صعب خلاص انا مش هروح 
هبه : لا انا كدا هزعل روح طيب انت وابقا اروح معاك انا وسماح المره الجايه او خد سماح معاك المره دى وانا هطلع معاكم المره اللى بعدها
احمد : لا طبعا الرحله هتكون من غير وحشه 
هبه : ربنا يخليك يا احمد 
احمد : خلاص نطلع الرحله اللى بعدها ان شاء الله
هبه : ان شاء الله ميرسى اوى يا احمد على اهتمامك
احمد : ايه ميرسى دى انتى متعرفيش غلاوتك ولا ايه 
هبه : ربنا يدوم المعرفه مابينا على طول
احمد : يارب خلى بالك من نفسك 
هبه : حاضر وانت كمان وسلملى على شيماء وعمو 
احمد : الله يسلمك حاضر لا اله الا الله 
هبه : محمد رسول الله سلام
احمد : سلام 
بعد غلق المكالمه مع احمد احساس هبه باحمد زاد اكتر ومن كلامه اتأكدت انه بجد مشدود ليها 
ومر الايام وجاه وقت قريت الفاتحه وطبعا ماحدش حضر غير اسره هبه واسره ماجد واساسى سماح موجوده طبعا 
ولبست هبه الدبله بس ماحستش بالفرحه زاى ماحست لما لبست دبله هشام وبعد مالبست الدبله وصل ابن عمها هشام وطبعا ماجد واهله عارفين انه كان خاطبها قبل كدا
هشام : الف مبروك ياهبه مبروك ياماجد ربنا يوفقكم ويتممالكم على خير
هبه : الله يبارك فيك وعقبالك
هشام : شكرا
ماجد : عقبالك ياهشام 
هشام : فحياتك ان شاء الله 
راح هشام يتكلم مع سماح وهو مضايق جدا 
سماح : مكنتش متوقعه انك هتيجى بصراحه
هشام : ليه يعنى انا مش وحش لدرجاتى ياسماح 
سماح : انا مش قصدى كدا والله انا يعنى كان قصدى انك مش هتقدر تشوفها وهيا مع غيرك 
هشام : عارفه هيا لو كانت اخدت احمد كنت هفرح لها اكتر بس ماجد دا دمه تقيل اوى ومش بيتكلم كتير يعنى تتحايلى عليه عشان يتكلم بس احمد انسان عاقل يقدر يخلى اللى قدامه يحترمه ويتكلم معاه مع انى كنت بغير منه كتير بس لان هو احسن منى 
سماح : سيبك من كل دا وعيش حياتك واعقل بقا وبطل شغل المراهقين اللى انت فيه دا
هشام : والله ياسماح من ساعه ماروحت القاهره وبعدت عن الكل وانا ارتحت وبقيت احسن من الاول ادعيلى انتى بس
سماح : ربنا معاك ويوفقك 

وخلص الفرح على خير وبعد الفرح بيوم احمد بيتصل يطمن على هبه عادى والتليفون بيرن هبه حيرانه تقول لاحمد ولا لا 

ياترى هتقول ولا هتخلى سماح تقوله انها اتخطبت ؟؟؟ 

انتظرونا فالحلقه القادمه 

لمشاهده الحلقات السابقة اضغط هنا 

( بقلم / Roaa  )

0 التعليقات

إرسال تعليق

تابعنا على الفيس بوك